Høm-Høm poser

Hej alle sammen!

Så har borgerforeningen opsat 3 holdere med “høm-høm-poser” til opsamling af din hunds efterladenskaber. Se billeder sidst i indlægget. Nu håber vi bare, at I vil bruge poserne, nu er der i hvert fald ingen undskyldning for, at man har “glemt” hundeposen.

Vi har spurgt på Revas, hvad man skal gøre med “hundelorte”, og fik dette svar: Små “hundelorte” i plastpose er restaffald, da der som regel er mere plastik end “Høm-høm”, og store “hundelorte” i plastpose er madaffald (ja det er rigtigt), da der så er mere “høm-høm” end plastik!! Da jeg spurgte ind til, hvor “stor” “høm høm´en” skulle være for at det var madaffald, blev jeg gjort opmærksom på, at man altid kunne smide dem i restaffald 🙂 Det var jo en dejlig nyhed, da vi jo ikke altid har et målebånd på os.

Vær nu søde og brug poserne,- og tag den med hjem i din affaldscontainer. Er du én af de få, som blot kyler posen ind mellem nogle træer, så er det faktisk bedre, du lader “lorten ligge”, se her hvorfor:

Nedbrydningstider i naturen:
Døde dyr, madrester og hundelorte – 2 uger
Mælkekartoner – 2 år
Ispapir – 2 år
Cigaret-skodder – 4 år
Tøj – 5 år
Møbler – 13 år
Kapsler – ca. 100 år
Plastikposer – 400 år
Plastikflasker – 500 år
Dåser – 500 år
Cykler – mere end 1.000 år
Flasker og glas – 4.000-1.000.000 år
Tabte mobiltelefoner og batterier – mere end 1.000 år. De indeholder også giftige stoffer, som forurener naturen.

Sum og summarum, smider du en plastpose med en “Høm-Høm” ind i træerne, er du faktisk skyld i, at nedbrydningstiden forlænges med 399 år og 50 uger, i.f.t. hvis du havde “ladet lorten ligge” 🙁

Vi har virkelig opstillet dette for alles skyld,- så hjælp os nu med at gøre Ravnstrup til “hunde-lorte”-fri område!

På forhånd tak for hjælpen!
På borgerforeningens vegne Arne.

På Gårsdalvej ved skolehuset.

På Kirkevej hvor stenmelsstien går ned til legepladsen

Svinget hvor Kirkevej går fra asfalt- til grusvej

En kommentar til “Høm-Høm poser
  1. Reagan siger:

Thanks to the wonderful guide